شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

مطالب گوناگون

چطور ويزاي آذربايجان بگيريم؟

۱ بازديد

گر بخواهيد به كشور آذربايجان سفر كنيد بايد قبل از سفر، ويزاي اين كشور را تهيه كنيد. از ۲۱ دي ماه سال ۱۳۹۵ مي توانيد ويزاي جمهوري آذربايجان را به صورت آنلاين بگيريد، پس از درخواست، اين ويزا ۳ روز بعد به شما تحويل داده مي شود. با ما همراه باشيد تا با گرفتن ويزاي آذربايجان بيشتر آشنا شويد.
مي توانيد در هر روزي از هفته در تمام طول ساعات شبانه روز بدون اينكه در نمايندگي هاي كنسولي آذربايجان حاضر شويد به سامانه الكتريكي برويد و اقدام به گرفتن ويزا كنيد. در اين سامانه كه به سه زبان تركي، روسي و انگليسي است و هزينه اش ۲۰ دلار آمريكاست مي توانيد فرم ويزا را تكميل و يك عكس ۳ در ۴ و صفحه اول پاسپورت خود را آپلود كنيد. در مجموع فقط ۳ دقيقه زمان نياز هست تا سه فرم را پر كنيد و بعد از سه روز كاري ويزا را دريافت كنيد. در اين سه روز پس از اينكه مدارك شما بررسي شد ويزا برايتان فرستاده و از طريق ايميل اطلاع رساني مي شود و مي توانيد پس از چاپ اين ويزا با آن به شهرهاي آذربايجان مثل باكو سفر كنيد.
ويزاهايي كه از طريق اين سامانه فرستاده مي شود حداكثر ۳۰ روز اعتبار دارند و اگر ويزايي با اعتبار بيش از ۳۰ روز مي خواهيد بايد به نمايندگي هاي سياسي كنسولي آذربايجان برويد.
مانند سال هاي قبل، اگر مي خواهيد بيش از ۱۰ روز در آذربايجان بمانيد بايد قبل از اينكه مدت اقامت شما به ۱۰  روز برسد به اداره مهاجرت برويد و اقامت خو را ثبت كنيد. در حال حاضر ۸۱ كشور مثل انگليس، كانادا، استراليا و … مي توانند از طريق اين سامانه ويزاي آذربايجان را بگيرند.
به غير از ويزاي الكترونيكي براي رفتن به آذربايجان مي توانيد ويزاي ليبل هم دريافت كنيد اين ويزا توسط كنسولگري آذربايجان صادر و معمولا بعد از ۳ روز كاري آماده مي شود. مدت زمان اين ويزا هم ۳۰ روزه  است و مدارك تهيه آن اصل پاسپورت به همراه يك عكس تمام رخ ۳ در ۴ است.
اما همانطور كه گفتيم اگر قصد اقامتي بيش از ۳۰ روز در آذربايجان را داريد بايد به نماينده كنسولگري برويد.
سفارت آذربايجان
آدرس كنسولگري سفارت: نياوران- خيابان پور ابتهاج- خيلبان خداوردي- كوچه سيزدهم غربي- نبش كوچه شير افكن- پلاك ۵
تلفن: ۰۲۱-۲۲۲۹۱۱۴۴
آدرس سفارت آذربايجان: تهران- خيابان پاسداران- نيسان سوم – كوچه راستوان- پلاك ۱۶
تلفن سفارت آذربايجان: ۰۲۱-۲۲۵۵۹۵۵۳

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.