جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

مطالب گوناگون

اَشنايي با روستاي پروانه ها در زنجان

۱ بازديد

مي خواهيم درباره روستايي در زنجان حرف بزنيم، روستايي زيبا ولي ناشناخته در گوشه اي از سرزمينمان كه پروانه هاي رنگارنگ جذابيت خاصي به آن داده است. معماري سنتي خانه ها، طبيعت چشم نواز و آرامش لذت بخش خود به تنهايي كافيست تا دلمان پر بزند براي مدتي ماندن در روستاها، حالا به جاذبه هاي اين روستا پروانه هاي خوش نقش و نگار را هم اضافه كنيد. مطمئنا تماشاي گل ها وقتي رويشان پروانه نشسته و ديدن پرواز دسته جمعي پروانه ها و بال بال زدن هايشان جذاب و رويايي است. اگر مي خواهيد بدانيد كه روستاي پروانه ها دقيقا كجاست در ادامه ما را همراهي كنيد.


بازديد از روستايي كه به اسم روستاي پروانه ها شهره است مي تواند خيلي هيجان انگيز باشد و براي همين خيلي هايمان دوست داريم اين پروانه هاي زيبا را از نزديك ببينيم. براي ديدن روستاي شيلاندر كه همه آن را به روستاي پروانه ها مي شناسند بايد به ۳۵ كيلومتري شمال شرقي زنجان برويد. با رسيدن به روستا چيزي كه در نگاه اول توجهتان را جلب مي كند خانه هاي گلي و معماري پله پله ساختمان هاست كه ظاهري سنتي و جذاب را براي روستا به وجود آورده است و شما را تا حدي ياد روستاي پلكاني ماسوله مي اندازد.

جمعيت كمي در روستا زندگي مي كنند كه بيشتر آن ها هم فقط در فصل تابستان در اينجا مي مانند چون آب و هواي خنك از آن منطقه اي ييلاقي ساخته است. در فصل تابستان هواي خنك و مطبوع، چشم انداز كوه ها و وجود آبشارهاي زياد بهشتي را به وجود آورده كه هيچ عاشق طبيعتي نمي تواند ساده از كنارش بگذرد. اگر مي خواهيد هر چه زودتر خودتان را به پروانه ها برسانيد بايد مسيري پرپيچ و خم در كنار چشمه سارها را در پيش بگيريد، برويد و برويد و در مسير از تماشاي درختان انبوه گردو، فندق، توت و آلو لذت ببريد بعد از دو كيلومتر به خانه پروانه ها مي رسيد. خيلي از درخت هاي توتي كه در اينجا رشد كرده اند محيط مناسب زندگي براي اين پروانه هاي دوست داشتني شده اند. در اطراف درختان توت پروانه هاي زيادي به چشم مي خورد، شكل و رنگ متنوع پروانه ها حسابي ذوق زده تان مي كند؛ هر نوع پروانه اي در هر رنگي همه جلوي چشمانتان پرواز مي كنند و در گوشه و كنار مي نشينند.

اگر شيفته طبيعت بينظير روستا شديد و دوست داريد چند روزي را در آن بمانيد مي توانيد براي استراحت به مهمانخانه كوچك روستا برويد البته مي توانيد كمپ زدن در ميان طبيعت را هم تجربه كنيد و مدتي را در چادر بگذرانيد. اينجا روستايي خوش آب و هواست كه شما را به طبيعت گردي ناب در ميان مناظري فريبنده دعوت مي كند.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.