جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

مطالب گوناگون

بهترين خودروهاي دست دوم 30 ميليوني بازار كدامند؟

۱ بازديد

بازار خودرو هر چند كمي به نسبت چندماه گذشته بهتر شده است اما همچنان دچار ركود ميباشد و خريد و فروش خودرو اَنچنان كه بايد و شايد در اَن صورت نميگيرد.

بخشي از اين راكد بودن بازار خودرو به افزايش قيمت خودرو در سال جاري برميگردد و بخش ديگري از اَن مربوط به فروش خودرو با شرايط اقساطي از سوي شركت ها و نمايندگي هاي خودرو ميباشد. با توجه به اينكه خودروهاي دست دوم دچار افت قيمت نسبت به خودروهاي صفركيلومتر هستند و از جهتي هم دست خريداران خودرو براي انتخاب بازتر است لذا شايد بتوان گفت كه خريد خودرو دست دوم در شرايط فعلي گزينه بهتري بشمار ميرود. در اين مطلب سراغ خودروهاي كاركرده اي رفته ايم كه به گفته فروشندگانشان فاقد تصادف و رنگ بوده و از كاركرد زير پنجاه هزار كيلومتر برخودارند.

 

خودرو پژو 206

تعداد خودروهاي هاچ بك در اين مطلب بيشتر از تعداد خودروهاي سدان است و با اطمينان ميتوان گفت كه خانواده پژو 206 جزو محبوب ترين خودرو اين ليست بشمار ميرود.

ماشين پژو 206 سالهاست كه در بازار خودرو كشور توليد ميشود و خريد و فروش اَنهم براحتي امكانپذير است. بطوريكه حتي عرضه زياد اين خودرو از سوي شركت ايران خودرو هم چندان تاثيري بر روي بازار دست دوم اين خودرو نداشته است. پژو 206 در حال حاضر در تيپ دو با موتور 1.4 ليتري و در تيپ 5 با موتور 1.6 ليتري توليد و فروخته ميشود. و اما با مبلغ در حدود سي ميليون تومان هم ميتوان نمونه هاي سالم و قابل قبولي از 206 را در بازار خريداري كرد. با اين مبلغ  ميتوانيد يك 206 تيپ 2 را با كاركردي در حدود 30 تا 40 هزار كيلومتر از بازار خريداري كنيد. همچنين با توجه به اينكه تيپ پنج 206 نسبت به تيپ 2 از قيمت بالاتري برخوردار است لذا اگر تمايل به خريد تيپ 5 با اين قيمت را داشته باشيد بايد به سراغ گزينه هاي باشيد كه بالاتر از 50 هزار كيلومتر كاركرد دارند. البته كه براي خريد خودرو ميتوانيد به سراغ 206 سدان كه در بازار خودرو به SD مشهور است هم برويد.

خودرو پژو 405

بيش از سه دهه است كه از معرفي پژو 405 توسط شركت پژو ميگذرد و در حدود 2دهه است كه اين خودرو بدون هيچگونه تغييرات عمده اي در كشورمان در حال توليد است و يكي از محبوبترين خودروهاي داخلي كشور بشمار ميرود. شما ميتوانيد هم اكنون با مبلغي در حدود سي ميليون تومان نمونه هاي GLX و SLX اين خودرو را در بازار خريداري كنيد. البته گفتن اين نكته ضروري است كه مدل GLX پژو 405 از مدل SLX اين خودرو محبوب تر است و خريد و فروش اَنهم راحتتر انجام ميگيرد. البته كه با مبلغ كمتر از 30 ميليون تومان هم ميتوانيد يك پژو 405 دست دوم با كاركرد حدود 10 هزار كيلومتر را كه افت قيمتش را هم كرده است و بسيار مشابه نمونه صفركيلومترش است را نيز خريداري كنيد. در صورتيكه اينكار را انجام دهيد مبلغي هم براي هزينه هاي بعدي خودرو برايتان باقي مي ماند. البته كه در مورد مدل SLX اين خودرو كمي شرايط متفاوت است و با اين مبليغ خودرويي با كاركرد 20 تا 30 هزار كيلومتر كه مدل سال اَنهم گذشته باشد را ميتوانيد بخريد.

خودرو پژو پارس

اين مدل پژو كه در بازار با نام پرشيا شناخته ميشود را ميتوان يكي از موفق ترين و پرفروش ترين خودروهاي داخلي نام برد كه در تيپ هاي مختلفي توليد و به بازار عرضه ميشوند كه بعضي از اَنها هم با طراحي داخلي جديد موسوم به سوناتايي توليد ميشوند. درست است كه بسياري از مدلهاي پژو پارس از رنج قيمتي ما خارج هستند ولي در صورت تمايل ميتوانيد اين خودرو را در مدلهاي 93 و 94 و با كاركردهاي بالاي پنجاه هزار كيلومتر خريداري كنيد.

خودرو سمند

از توليد سمند كه از خانواده خودرو ملي بحساب مياَيد حدود ده سال ميگذرد و در طي اين سالها تغييرات ظاهري و فني بسياري در اَن صورت گرفته است. درست است كه اغلب تغييرات انجام گرفته در سمند بر پايه پلتفرم پژو 405 است ولي با همه اين اوصاف خودرو سمند در اين سالها براحتي توانسته جاي خود را در بازار خودرو ايران باز كند و با تيپ هاي مختلف در بازار خريد و فروش ميشود. براي خريد سمند با قيمت سي ميليون تومان ميتوانيد به سراغ مدلهاي LX اَن برويد كه با موتور 1.8 ليتري كه مشابه موتور پژو 405 است به بازار عرضه ميشوند. شما با پرداخت اين مبلغ ميتوانيد يك سمند دست دوم مشابه با نمونه صفركيلومتر اَنرا با كاركرد كمتر از بيست هزار كيلومتر از بازار خريداري كنيد.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.